Despre proiect

Proiectul ”Romanian Network of Mentors for Women Entrepreneurs”/ ”Rețeaua Națională a Mentorilor Antreprenoriatului Feminin” – MENTORnet este implementat de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii (AIPPIMM) și Patronatul Naţional al Femeilor de Afaceri din Întreprinderi Mici şi Mijlocii din România (PNFAIMM), fiind finanțat în cadrul Programului Comisiei Europene ”European Network of Mentors for Women Entrepreneurs” – 6/G/ENT/CIP/10/E/N01C21.

Obiectivul general al proiectului Romanian Network of Mentors for Women Entrepreneurs”/”Rețeaua Națională a Mentorilor Antreprenoriatului Feminin” – MENTORnet este crearea primei rețele de mentori pentru femei antreprenor prin selectarea a 14 întreprinzătoare de succes ce vor acționa ca mentori pentru 42 de femei antreprenor, cu scopul de a crește rolul femeilor în domeniul afacerilor la nivel național și european.

Principalele activități implementate în cadrul proiectului sunt:

– Identificarea, selectarea și pregătirea a 14 femei de afaceri de succes ce vor acționa ca mentori pentru 42 de femei potențiali întreprinzători sau întreprinzători

– Implementarea a cinci seminarii regionale pentru identificarea și selectarea femeilor de afaceri ce vor deveni mentorați

– Stabilirea relației mentor – mentorat

– Conectarea rețelei MENTORnet cu alte rețele la nivel european și promovarea schimbului de experiențe și bune practici atât în România, cât și în Europa

Programul de mentorat va include două etape. În primă fază, de-a lungul unui an, vor fi organizate 12 întâlniri între mentori și mentorați, la biroul în care își desfășoară activitatea unul din cei menționați. În timpul întâlnirilor, mentorii trebuie să împărtășească experiența lor legată de afacerea pe care o conduc și cunoștințele lor legate de antreprenoriatul feminin raportate la situația economică actuală. Pe lângă aceste întâlniri, programul de mentorship va include o serie de discuții on-line. În cea de-a doua fază, după încheierea perioadei de implementare a proiectului, de-a lungul a încă doi ani, programul de mentorat va continua. Activitatea în decursul acestor ani va avea loc prin intermediul site-ului proiectului, întâlnirile dintre mentori și mentorați, putând avea în continuare loc, în funcție de disponibilitatea fiecăruia.

Mentorii vor beneficia de un stagiu de training de două zile, în cadrul căruia vor acumula cunoștințe despre conceptul de mentorship. După care, vor fi organizate 5 seminarii regionale în Iași, Cluj-Napoca, Constanța, Timișoara, București, cu scopul de interacționa cu doamnele ce au aplicat pentru statutul de mentorat. CV-urile aplicantelor vor fi analizate înainte de aceste evenimente de către fiecare mentorat. La sfârșitul fiecărui seminar, pe baza CV-urilor, dar și a discuțiilor purtate, fiecare mentor își va alege  ”ucenicul”. În urma procesului de selecție al mentoraților, va avea loc o întâlnire între cele trei părți implicate, ce va avea ca scop final semnarea unui acord de colaborare. În urma semnării acestui document, poate începe programul de mentorat.

Cele 42 de femei care vor intra în programul de mentorat vor fi asistate în dezvoltarea și promovarea afacerii lor pe o perioadă de 1 an, în cadrul proiectului, și pentru încă 2 ani în perioada următoare finalizării proiectului.

Întregul proces de mentorat va fi intermediat de către cele 3 organizații (PTIR, AIPPIMM si PNFAIMM) pe întreaga perioadă de derulare.

Comments are closed.